План заходів щодо запобіганню булінгу
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію проявам насильства (булінгу)
над дітьми в ЗДО № 36 загального розвитку Ужгородської міської ради
на 2025 рік
№ з/п | Найменування заходів | Відповідальні за виконання | Строк виконання |
1. | Доведення до відома вихованців, педагогічних працівників та батьків щодо їх обов’язку повідомляти директора ЗДО № 36 про випадки цькування (булінгу), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб | Вихователь-методист вихователі | січень,вересень |
2. | Створення комісії з розгляду випадків цькування (за потреби) | директор | |
3. | Розміщення на сайті ЗДО № 36 нормативних документів щодо протидії цькуванню у закладі | вихователь-методист | вересень |
4. | Виступи на батьківських зборах щодо роз’яснення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу(цькуванню)»з метою інформування про способи повідомлення про випадки цькування щодо дітей, порядок реагування, відповідальність, заходи захисту та надання допомоги дітям. Ознайомлення із переліком матеріалів на сайті МОН України | вихователі, практичний психолог вихователь-методист | упродовж року |
5. | Підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу з питань цькування (булінгу), його причин та наслідків, порядку реагування на випадки цькування | вихователі, практичний психолог | упродовж року |
6. | Спостереження за міжособистісною взаємодією вихованців закладу, створення сприятливого соціально-психологічного мікроклімату в групах | вихователі, практичний психолог | упродовж року |
7. | Проведення занять, що сприяють згуртованості, із вихованцями середніх і старших груп | вихователі | упродовж року |
8. | Консультування батьків з питань захисту прав та інтересів дітей | практичний психолог | упродовж року |
9. | Вивчення ступеня адаптації новоприбулих дітей до умов закладу дошкільної освіти: спостереження за поведінкою та емоційним станом | практичний психолог | упродовж року |
10. | Психодіагностика емоційної сфери та агресивності дошкільників. Виявлення причин, що перешкоджають дружнім взаєминам у групах однолітків | практичний психолог | квітень жовтень |
11. | Проведення занять із вихованцями середніх груп на теми: «Що добре, а що погано?», «Наші добрі справи», «У якому вчинку живе добро» | вихователі | жовтень |
12. | Семінар для вихователів «Кібербулінг. Як вберегти дітей?» | практичний психолог, вихователь-методист | листопад |
13. | Індивідуальні та групові заняття з вихованцями з метою розвитку емоційної сфери дошкільників, вміння будувати дружні взаємини | практичний психолог | листопад – грудень |
14. | Проведення занять із дітьми у рамках Всеукраїнського тижня права на теми: «Великі права маленької людини», «Свої права ти добре знай, їх шануй та захищай», «Права та обов’язки дітей» | вихователі | грудень |
15. | Проведення занять із вихованцями старших груп на теми: «Правила дружби. Правила примирення», «Чи можна навчитися дружити?», «Вчимося поважати один одного» | вихователі | лютий |
16. | Конкурс малюнків вихованців старших груп на тему: «Якщо друг у тебе є, життя радісним стає» | вихователі, вихователь-методист | квітень |
17. | Семінар-практикум для вихователів «Профілактика цькування у середовищі однолітків» | практичний психолог | червень |